اپلیکیشن رسمی پوریا مظفریان را به صفحه اصلی خود اضافه کنید.
این صفحه را در مرورگر سافاری باز کنید.
در نوار پایین بر روی دکمه Share بزنید.
در منو باز شده در قسمت پایین گزینه Add to Home Screen را انتخاب کنید.
در مرحله بعد در قسمت بالا روی Add بزنید.

زمان ثبت نام کنکور 1403 برای نوبت دوم

همان طور که می دانید، کنکور از امسال در دو نوبت برگزار می شود. این تغییر باعث شده است افرادی که به هر دلیلی از نوبت اول جا ماندند، بتوانند در نوبت دوم کنکور سراسری ثبت نام کرده و شانس خود را امتحان کنند. در این مطلب از سایت پوریا مظفریان به زمان ثبت نام کنکور 1403، نحوه ثبت نام و تاریخ برگزاری این آزمون سرنوشت ساز می پردازیم.

زمان ثبت نام کنکور 1403

داوطلبان در دو نوبت می توانند در کنکور ثبت نام کنند. ثبت نام نوبت اول ۵ الی ۱۱ آذر ماه سال ۱۴۰۲ و نوبت دوم، ۷ الی ۱۲ تیر ماه سال ۱۴۰۳ صورت می گیرد. ثبت نام در نوبت دوم، دقیقاً مشابه با نوبت اول و در سایت سازمان سنجش انجام می شود.

همان طور که می دانید ثبت نام در کنکور، یک فرایند اینترنتی و غیر حضوری است؛ بنابراین افراد واجد شرایط، می بایست بعد از آماده سازی مدارک، ثبت نام خود را در سایت انجام دهند.

نکته قابل توجه در رابطه با کنکور 1403، افزایش تأثیر معدل در آن است. طبق آخرین خبرها، در این کنکور سوابق تحصیلی داوطلبان تأثیر ۵۰ درصدی در نتیجه آزمون خواهد داشت. از طرف دیگر، انتظار می رود تعداد افرادی که در کنکور سراسری نوبت دوم ثبت نام می کنند، بیشتر باشد. کنکور دو مرحله ای و حذف دروس عمومی از کنکور، از کنکور ۱۴۰۲ آغاز شده است. باید دید که این تغییرات چه پیامدهایی با خود به همراه خواهد داشت.

زمان ثبت نام کنکور 1403

نحوه ثبت نام در کنکور 1403

اگر متقاضی ثبت نام در نوبت دوم کنکور سراسری هستید، باید از تاریخ ۷ تیر ماه برای انجام این کار اقدام کنید. در مرحله اول ثبت نام، شما باید با پرداخت هزینه ای که برای ثبت نام تعیین شده است، یک شماره سریال بخرید. بعد از آن می توانید فرم ثبت نام را پر کرده و مراحل ثبت نام را تکمیل کنید.

لازم به ذکر است که اطلاعات فردی شما با ثبت احوال تطبیق داده می شود. پس در هنگام پر کردن فرم، نهایت دقت را به کار ببرید. اطلاعات تماس و آدرس شما به منظور ارسال پیامک و تعیین حوزه برگزاری، گرفته می شود؛ پس در دادن این اطلاعات هم دقیق باشید.

در ادامه، اطلاعات گروه های آزمونی و سوابق تحصیلی شما باید درج شود. اگر از داوطلبان دارای سهمیه هستید، نوع و میزان سهمیه خود را هم ثبت می کنید. در پایان، سوابق تحصیلی شما باید ثبت شود.

زمان ویرایش اطلاعات ثبت نامی کنکور

همان طور که می دانید هر سال یک بازه زمانی مشخص برای ویرایش اطلاعات ثبت نامی داوطلبان از سوی سازمان سنجش اعلام می شود. پس اگر در زمان ثبت نام برخی اطلاعات را اشتباه وارد کرده باشید یا اصلاً وارد نکرده باشید، در این بازه زمانی می توانید آن را ویرایش کنید.

برای انجام ویرایش باید به سایت سازمان سنجش مراجعه کنید. بعد از اینکه وارد قسمت ثبت نام شدید، روی گزینه قبلاً ثبت نام کرده ام بزنید و بعد از وارد کردن اطلاعات مربوطه، می توانید اطلاعات خود را ویرایش کنید.

آخرین زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403

اگر به هر دلیلی موفق به ثبت نام در کنکور نشده اید، نگران نباشید؛ زیرا سازمان سنجش همیشه فرصتی دوباره در اختیار داوطلبان برای ثبت نام مجدد قرار می دهد. تنها کافی است در بازه زمانی مشخص شده به SANJESH.ORG مراجعه کنید و ثبت نام خود را انجام دهید.

اما توصیه ما این است که حتی الامکان، ثبت نام خود را در همان موعد مقرر زمان ثبت نام‌کنکور 1403  انجام داده و آن را به آخرین روز یا آخرین مهلت موکول نکنید. اگرچه سازمان سنجش همیشه فرصت دوباره در اختیار داوطلبان قرار داده است، اما نباید اتفاقات غیر قابل پیش بینی را نادیده گرفت.

از سوی دیگر، داوطلبانی که قصد ثبت نام در دانشگاه فرهنگیان، امام صادق، اطلاعات و امنیت و صدا و سیما را دارند نیز باید در همین بازه زمانی برای ثبت نام اقدام کنند.

زمان برگزاری آزمون سراسری ۱۴۰۳

کنکور سراسری 1403 نوبت دوم، در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه، 14 و 15 تیرماه سال 1403  برگزار می شود. اگر قصد دارید در کنکور نیمه دوم ثبت نام کنید، باید با توجه گروه خود، برای این روزها آماده باشید.

جمع بندی

در این مطلب زمان ثبت نام کنکور سراسری 1403 در نوبت دوم و اول را اعلام کردیم. در ادامه نحوه ثبت‌نام و اطلاعاتی که برای پرکردن فرم ثبت نام به آن نیاز دارید را بررسی کردیم. در نهایت آخرین مهلت ثبت نام و تاریخ برگزاری آزمون را نیز به شما یادآوری کردیم. امیدواریم آزمون خوبی را پشت سر بگذارید.

نظرات کاربران
نام و نام خانوادگی:
ممنونم که نظرت رو با بقیه به اشتراک گذاشتی.
keyboard_arrow_up